2024-05-08 10:54:38
Primjer dobre prakse u nastavi hrvatskog jezika i izvannastavnim aktivnostiDragi kolege,
podijelila bih s vama članak u kojem sam predstavila projekt „Ca, ča, što se nekad kuhalo na mom otoku“ kao primjer dobre prakse.
U ovom sam članku prikazala kako dugogodišnji odgojno-obrazovni rad s mladima u redovnoj nastavi i izvannastavnim aktivnostima, s naglaskom na otočne idiome i tradicionalnu gastronomiju, ne samo što čuva, nego i promovira baštinu otoka Paga.
Ostvarili smo cilj i od 2007. god. do danas, manifestacijom i kuharicom „Ca, ča, što se nekad kuhalo na mom otoku“, pokazali kako je i u vremenu sve većeg zahtijeva za informacijsko-komunikacijskom tehnologijom, interdisciplinarnom suradnjom u nastavi i izvannastavnim aktivnostima moguće razvijati interese i motivaciju, poticati i unaprjeđivati timski rad, odgovornost, kreativnost te proširiti znanja i doprinijeti boljim profesionalnim i međuljudskim odnosima u školi.
Tijekom dugogodišnjeg rada na projektu učenici su surađivali u različitim sekcijama.
Članovi zavičajne sekcije sakupljali su i zapisivali tradicionalne recepte na četirima dijalektima (kolanjskom, povljanskom, novaljskom i paškom), učenici ugostiteljskog smjera u redovnoj su ih nastavi pripremali s nastavnikom kuharstva, a dramska i glazbena sekcija uprizorili na istoimenoj manifestaciji.
Kruna ovog projekta bila je objava školske kuharice „Ca, ča, što se nekad kuhalo na mom otoku“ u kojoj su dokumentirani i objavljeni prikupljeni recepti na izvornim govorima s prijevodima na standardni hrvatski jezik te obogaćeni učeničkim fotografijama spravljenih jela iz kuhinje.
Kuharica se godinama dopunjavala pa tako imamo tri izdanja, kao i prijevode na talijanski, engleski i njemački jezik.
Iz ovog projekta izraslo je još puno drugih o kojima možete čitati u članku. Projekt je predviđen za učenike gimnazijskog i ugostiteljskog usmjerenja.
Nadam se da ćete uživati u čitanju članka kao što smo i mi u osmišljavanju i realiziranju svih aktivnosti. Osobito smo zadovoljni što su nas prepoznali, doživjeli i vrednovali u lokalnoj zajednici, ali i izvan nje kao čuvare domaće riči i tradicije.
|